A közösségi média nem a szükséges rossz



A közösségi média oldalait szinte minden ember felkeresi, aki az internetet is használja. Lehet, hogy sokan neheztelve fogadják ezt, mégis mára a legtöbb ember által látogatott és rendszeresen használt internetes elérési forrás. Ezzel egyidejűleg a vállalkozások részére jó lehetőség a vevőkkel, partnerekkel, követőkkel vagy épp a jövőbeni vásárlókkal való gyors, egyszerű kapcsolattartásra.

Miért?

  • egyszerű a használata, 
  • gyors, naprakész információhoz lehet jutni
  • vállalkozásként könnyen és gyorsan lehet rajta tartalmat megosztani, 
  • egy saját oldalt akár üzleti, akár magán jellegű pillanatok alatt meg lehet változtatni egy új profilképpel, netán új elérhetőséggel, aktualizált borítóképpel
  • események létrehozásával
  • változatos tartalmak készítésével

A közösségi média felületei - én a facebook, instagram, linkedIn és pinterest oldalakat használom - változatos és egyedi tartalmak megosztására alkalmas gyors megoldások. Akár minden nap többször posztolhatunk friss tartalmat, képeket rövid leírással.
Fontos a változatos és rendszeres tartalom, ezzel fenntartható az érdeklődés vállalkozásunk, termékeink iránt akkor is, amikor épp nem kívánnak vásárolni, ha mindig van hasznos és jó tartalom szívesen időznek az oldalunkon a követők. 
Nem mellesleg a közösségi oldalak algoritmusai is figyelik azt, hogy egy oldal rendszeresen posztol-e. Ha rendszertelenül akkor előbb-utóbb nem jeleníti meg a követőiknél a hírfolyamban. 

Mindegyik oldalnak más a célja, másként hat a közönségre és más tartalmat kíván, de ha jól csináljuk akkor elég sok embert elérhetünk ezen oldalak segítségével. Ehhez ismerni kell egyrészt a közösségi oldalak dinamikáját, a látogatói vagy fogyasztói oldal szokásait, reakcióit. Melyik oldalnak mi a célközönsége, mennyi időt töltenek ott a látogatók aszerint érdemes a tartalmat változatosan alakítani.

Az utóbbi három évben folyamatosan figyelem és használom a közösségi média eszközeit. Egyik megbízásom az Őrségi 5érzékházak panzió közösségi oldalainak kezelése, weboldal karbantartás, blog írás. Fotókat készítek a rendezvényeikről, melyeket később a posztok írásánál, tartalmak feltöltésénél használok. Részükről nem kérés a napi megjelenés, helyette a célzott tartalmak készítésével bíztak meg. Illetve időszakosan kampányokkal érem el a célközönséget.